22.09.2008

Şu Ergenekon Neymiş Mübarek? | Sedat ONAR




Şu Ergenekon Neymiş Mübarek?

Şu ATV’de ellerine geçti ya, eskiden tam objektif olmasa da iyi kötü haberlerini dinler malumat alırdık. Şimdi ATV’yi de duman ettiler. Bu akşam bir haber dinleyeyim dedim. Yani 17 Temmuz akşamı. Aman Allah’ım haberler baştan aşağı kışkırtma ve tahrik…

Zaten bu grupların derdi haber aktarmak değil, kamuoyunu kendi fikirleri doğrultusunda yönlendirmek ve taraftar kazanmak. İnsanımız zaten duyduğu ilk habere inanma meylinde, bir de bunların aslı astarı olmayan konularda insanımızı kışkırtması ile korkarım yakında insanlar birbirine girecek…

Daha ilk haber hepinizin malumu: Ergenekon… (Onlar sadece Ergenekon demiyor, yanına mutlaka terör örgütü ibaresi ekliyorlar)

Haber bizi şöyle bilgilendiriyor:

- Ergenekon özellikle subay, astsubay ve uzman çavuş gibi asıl mesleği askerlik olanlardan geniş bir ajan ağı kurmuş. Bunların hepsi eğitimli olduğu için geniş bir kitleyi yönlendirebiliyorlarmış.

- Ajanlardan deşifre olan olursa, hemen öldürüyorlarmış.

- Şimdiye kadar Uğur Mumcu, Bahriye Üçok, Turan Dursun, Çetin Emeç, Ahmet Taner Kışlalı suikastları gibi aydınlara yönelik bütün suikastları Ergenekon yapmış.

- Sadece bunlar yetmiyormuş gibi Ergenekon ayrıca kimyasal silah üretmeye çalışıyormuş.

- Ergenekon silahlanma ve örgütlenme için uyuşturucu ticareti yapıyormuş.

Daha sayamayacağım, çünkü nutkum tutuldu, basiretim bağlandı, yutkunamadım. Çüş dedim. Daha neler neler?

Bu kadar düzmece, bu kadar adice haber yapılmaz. Ergenekon’un yapamadığı yok gibi. CIA’dan, MOSSAD’dan daha iyi çalışmış.

Adam oturmuş, oturduğu yerden aklına ne gelirse haber diye uydurmuş. Şimdi bazı aklı evveller ya bunlar gerçekse diye ortaya atılacak.

Kardeşim, gerçekliğin mantıki bir izahı olması gerekmez mi? Tamamen mantık hataları ve iftiraya dayalı bilgileri “-muş”, “-“mış”, “iddia edildi” gibi sapıkça cümle formları içinde seyirciye aktarmanın nasıl bir izah tarzı olabilir?

Ben bulamadım.

Hangi iddiayı açalım ki… Öncelikle meşhur 2454 sayfalık ve 441 klasörlük iddianameden bu bilgileri aşırdıysanız, O’nu bilemem. Nasıl olur da, bu kadar gizli gizlilik dereceli bilgi size servis edilir? Servis edenlerin maksadı nedir, diye düşünürüm?

Ancak . ATV’nin Haber Müdürüne şunları söylemek istiyorum.

  1. 28 yıl üniforma taşıdım ve yeni emekli oldum. Bir çok akrabam da halen Silahlı Kuvvetlerde… Şimdiye kadar Ergenekon diye Ordu içinde yuvalanmış bir örgüt duymadım. Duymadığım gibi böyle bir ajanlaştırma faaliyetinin en küçük bir imasını hissetmedim. Bu tarz ülkesi ve milleti için hayatını seve seve feda edebilecek asalet ve mertlikteki bir insanlardan oluşan bir Ordu’ya böyle alçakça bir nitelemeyi kabul etmiyor ve kınıyorum. Kendi klimalı “plazalarında” böyle uyduruk haberler yapıp, halen Cudi’nin Gabar’ın kızgın sıcağında aç-susuz terörist kovalayan subay, astsubay ve uzman çavuşlarımızın gizli bir örgütün ajanıymış gibi nitelenmesini ağır bir hakaret olarak görüyorum.
  2. Madem bu ajanlar deşifre olan ajanları öldürüyorlarmış, şimdiye kadar kimi öldürmüşler? Bir tek örnek verin… Kardeşim siz Silahlı Kuvvetleri sokak serserileri güruhu mu zannediyorsunuz? Söyleyecek sözüm yok…
  3. ATV’nin haber merkezi hayatları boyunca hiç mi kitap okumadı, hiç mi iddianamelere göz atmadı? Önemli suikastların ardında İran gizli servisinin olduğunu ve iki devlet arasındaki ilişkiler kopmasın diye şimdilik kaydıyla üzerine gidilmediğini sağır sultan bile duymuşken, 70 milyona haber hazırlayan bir kanalın adamları nasıl bu kadar ilgisiz kaldı?
  4. Kimyasal silah üretimi işine kesinlikle girmiyorum. Bırakın Ergenekon’u keşke devletimizin böyle bir imkanı olsa da caydırıcılığımız artsa… Göz yaşartıcı gazları ATV’ciler kimyasal silah kabul ediyorsa, gidip av bayilerinden kendileri de temin edebilir.

Valla ben haber dinlerken, kendimden geçtim. Habercilik bu kadar kolay olmamalı, teyit müessesesi diye bir şey olmalı.

En çok merak ettiğim de ATV ile aynı grubun organı olan Sabah Gazetesinin Genel Yayın Yönetmeni Ergun Babahan buna nasıl bir kulp bulacak?

Ömer Seyfettin’in Dama diye bir hikayesi var, bu anlattıklarıma uygun düşer, ama makale uzadı. Bu iş böyle devam ederse, mutlaka o öyküyü de kısa bir süre içerisinde anlatırız. Çünkü bunlar Ergenekon diye Silahlı Kuvvetlere iyice kafayı taktılar. Sanki Yunanistan’da yayınlanan Elefterotipia gazetesi, MEGA televizyon kanalı mübarekler.

Atış serbest…Atın, atın…

Titanik’i de Ergenekon’un batırdığı iddia ediliyor… Ne malum?

Tarih : 17.07.2008

Hiç yorum yok: