22.09.2008

Talimat Çankaya’dan | Sedat ONAR




Talimat Çankaya’dan

Allah’tan polis şu bombacı alçağı kısa sürede yakaladı da bu kadar hakaret işitiyoruz. Demek ki bombacı yakalanmasa duyacağımız hakaretin bini bi para olacaktı. Bombanın patladığı ilk anda “İşte şenlik başlıyor! Bu olay kısa sürede aydınlatılamazsa terörist avanesine gün doğacak. Bunu fırsat bilip ne eylemler, ne gösteriler yapacaklar. Derin devlet mi yaptı demeyecekler, JİTEM mi yaptı demeyecekler, yoksa polis mi kışkırttı demeyecekler, neler söyleyecekler, neler?” diye düşündüm.

Ama gel gör ki: bombacı kısa sürede yakalandı, PKK olayı kendilerinin yaptığını kabul etti; buna rağmen, olayın sorumlusu olarak hala devleti gösteriyorlar ya işte ben buna pes diyorum. İnsan da biraz utanma biraz sıkılma olur. Bunlarda o da yok. Ben inanıyorum ki, bu olayın faili yakalanmasa idi, zil takıp oynayacaklardı. Olayın faili yakalandı diye ne yapacaklarını şaşırdılar. Failin yakalanmasından dolayı neredeyse üzüntülerinden kahrolacaklar. Basında her gün çıkan beyanatlarına bakınca; zina halinde basılıp da karısına ne diyeceğini şaşıran kocanın şaşkınlığına benzer bir şaşkınlık yaşıyorlar. Ne söylerlerse saçmalayacaklarının farkındalar ama yine de karanlığa kurşun sıkmaya devam ediyorlar.

Hele hele bombalama olayında sadece askerler veya asker aileleri ölmüş olsaydı çıtları çıkmayacaktı. Gizli gizli kendi aralarında ne yapalım bunlar birer askeri hedeftiler diyecekler, kendi taraftarlarına ne kadar güçlüyüz mesajı vereceklerdi. Şimdi besledikleri yılan kendilerini soktu. Diğer yandan kendilerine ve terör örgütüne destek veren taban altlarından hızla kaymaya başladı. Ama bunların anlamasını beklemek nafile.

Kıbrıslı Saffet SOYKAL ağbimizin veciz sözü gibi:”Ben kime söylüorum. Duvaraa..” demesi gibi. Biz de kime söylüyoruz: duvara...

Söylediklerimizi ancak kalbi ve vicdanı olanlar anlar...

Ağbisi dağda PKK teröristi olsa bile kendi halinde yolda yürürken kalleş bir bombayla ölen masum kız çocuklarına üzülenler anlar...

Şimdi bunlar nereden çıktı demeyin. Ben çıkarmadım. Şaşkınlıktan ne diyeceğini bilemeyenler ve söyleyecek sözü olamayanlar çıkardı. Biz de cevap hakkımızı kullanıyoruz.

Meğerse DTP Genel Başkan Yardımcısı Mardin Milletvekili Emine Ayna, Diyarbakır’daki bombalama olayının failini de şak diye buluvermiş: AKP Hükümeti...

Diyor ki:” "Şiddet şiddeti doğruyor. Siz 'operasyon, operasyon' derseniz. Bir kedinin kuyruğuna ne zamana kadar basarsınız? Saldırganlaştırmanın anamı yok. İşte geçen günlerde Diyarbakır'da bir bomba patladı. Ben o patlamada iki kez ağladım. Biri patlamayı duyduğum zaman, diğeri de o bombayı patlatan bombacının ifadesini basından okuduğum zaman. 23 yaşında bir genç ağlayarak ifade veriyor, nasıl yaptığını anlatıyor. 'Askerleri hedef aldım' diyor. 'Ben bu gençlerin bu çocukların ölmesini istemezdim' diyor. 23 yaşında bir çocuk. Bunun sorumlusu onu böyle şeylere zorlayan AKP'nin ta kendisidir. Bunu herkes bilmek zorundadır.”

Emine Hanım’a “Bu bombalamada 5 çocuk şehit oldu, 60’ı da yaralandı. Hiç mi yüreği yanan annelerin trilyonda biri kadar üzülmediniz? Her ne kadar halen bekar olsanız da nihayetinde bir anne adayısınız. İnsan ölümleri sizin için hedefe giden yol üzerindeki engellerin ortadan kaldırılması olarak mı görülüyor? ” diye sormadan edemem.

Bir de bombacı teröriste ağladığını belirtiyor. Herhalde terörist hemencecik deşifre olup yakalandı diye kızgınlıktan ağlamıştır. Terörist “ben bu gençlerin ölmesini istemezdim” demiş ya herhalde buna duygulandı.

Olay net olarak aydınlatılmışken bombanın Kandil’de hazırlandığı, talimatın Kandil’den geldiği kabak gibi ortadayken sen kalk AKP hükümetini suçla...

Hanfendi, hanfendi kendinize gelin... Kandil’den bu işin talimatını veren, bombayı hazırlayıp gönderenlere iki çift lafınız dahi mi yok?..

Bize ve bizim değerlerimize küfredin, ama bu olayın sorumlularına gıkınız çıkmayacak kadar vicdanınız körlendi mi?

Gerçi biz sizlerden neyi bekliyoruz ki? Kaç defa kendi kendime bunlardan bu tarz açıklamalar bekleme diye telkinde bulundum, ama bazen kendimi tutamıyorum. Yanlış işler yapıp, yanlış laflar söylüyorum.

Zaten Diyarbakır’da patlatılan bombanın düzeneği Genelkurmay’da hazırlandı, bombalama talimatı Çankaya’dan geldi, bombayı da Tayyip Erdoğan diye biri koydu öyle değil mi?...

PKK da zaten uluslararası hayır kurumu, Erdal Polat bey de Mevlevi dervişi, öyle değil mi Emine Ayna?...

Tarih : 14.01.2008

Hiç yorum yok: